Guus en Thomas - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu Guus en Thomas - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu

Guus en Thomas

Door: anieksengers

Blijf op de hoogte en volg Aniek

03 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Sorry, sorry, sorry dat het zo lang heeft geduurd!

Laten we beginnen met orkaan Thomas.
Er waren vrijdag al geruchten dat hij langs zou komen, tenminste zijn overblijfselen.
Zondag had het inderdaad de hele dag geregend. Maar maandag zou hij nog een keer langs komen om 8 uur en dan zou het ongeveer duren tot 12 uur.
En inderdaad maandagavond: om 8 uur begon het te regenen.
Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt! Het was echt verschrikkelijk. Enorm veel regen en onweer. In het begin was het nog leuk en spannend
( mensen gingen in bikiní in de regen dansen etc ), maar daarna werd het echt vervelend. Ondertussen werd ik gebeld door Marieke, of ze bij mij mocht slapen, omdat haar hele appartement was volgelopen!! Ook bij andere studenten was het huis vol met water. Ik had voor elke raam handdoeken neergelegd en hiermee wilde ik het meeste water buiten houden. Dit is gelukkig gelukt. De handdoeken zijn nu wel allemaal doorweekt en vies.
Het heeft uiteindelijk geregend tot 10 uur vanmorgen. Nu is het een beetje droog.
Ik was wel de volgende dag gewoon om 6 uur opgestaan om naar stage te gaan, maar de straten stonden nog steeds blank.
De premier van Curacao had uiteindelijk besloten om alle scholen dicht te houden.
Ook voor gisteravond was het weer slecht weer voorspeld. Dit is wel meegevallen, alleen zijn de scholen wel nog een dagje dicht.
Vrijdag komt er waarschijnlijk weer slecht weer aan, door een orkaan in Haiti....
We zullen zien.

Nu over naar het leuke van deze week!
Donderdag was het zover: Guus Meeuwes. We hadden hem die vrijdag ervoor al gezien bij Cabbana ( strandtent ). Hier stond die gewoon naast me een drankje te bestellen bij de bar. Heel raar, haha.
Donderdag ginen we rond half 9 naar Guus toe. Het was ook de laatste avond van Anne ( zij is wegens omstandigheden inmiddels in Nederland).
Het was echt super leuk. Veel foto's gemaakt. We stonden bijna vooraan, omdat we vroeg waren.
Hij zong veel bekende nummers, maar ook veel onbekende ( voor mij dan ).
Hij sloot gelukkig af met wat krakers: Brabant en het Dondert & Bliksemt. Toen kwam het bier langs je oren en bij mij wat cola in mijn oog, maar dat mag de pret niet drukken.
Het was een geslaagd feestje en dat voor 25 euro!
Ik had gelukkig ook de volgende dag vrij van stage.(gevraagd, ik mag in die 5 maanden 2 extra dagen vrij vragen ).

Vorige week zaterdagochtend voelde ik me niet zo goed trouwens. Hele dag op bed gelegen tot maandagavond. Last van mijn keel,buik,hoofd etc. Paar paracetamolletjes en het ging dinsdag wel weer wat beter. Een paar dagen erna kreeg ik last van uitslag. Ik weet nog steeds niet of het van het ziek zijn was ( dengee ) of van de zon. Het is in ieder geval over!


Wat hebben we verder nog gedaan...niet zoveel eigenlijk.
Er is veel gezeik met internet. ben nu al vanaf vrijdag elke dag aan het langs gaan om het te halen, maar ze hebben het niet. Balen! Want dan kan ik natuurlijk ook niet aan mijn school werken ( ahum...)

Oja, zaterdag was hier ook Halloween op het eiland.
Hier zijn we zaterdagmiddag spullen voor gaan halen in Punda. Ashanti en ik werden tijger en poes ( wauw! ).
We dachten eigenlijk dat iedereen dan als iets "engs" verkleed moest, maar dat hoeft dus helemaal niet. Het is gewoon net carnaval, jammer dat ik mijn zak met carnavalskleren niet bij me had.
We gingen 's avonds naar Bermuda. Het was gezellig. En we waren gelukkig niet als enige verkleed.

Ook op stage hadden ze vrijdag Halloween. Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar je kunt niet alles hebben he.
Mijn klas had ook de weeksluiting van die week. Elke keer is er een andere klas aan de beurt. Ze hadden het heel goed gedaan. Ze waren helemaal trots.
Ik had samen met het dansgroepje een dans bedacht op het nummer: somebody call 911! Leuk leuk. Ik ben blij dat het allemaal goed is gegaan.
Morgen moet ik weet naar stage toe. Ik ben benieuwd hoe school eruit ziet. Onze school ligt midden in Salina, daar was gistervond zelfs nog enorm veel regen. In een winkelcentrum was zelfs 1 meter water in elke winkels.
We gaan gewoon met z'n alle poetsen en dweilen. Misschien valt het ook wel mee.
Stage is en blijft nog steeds leuk!

Nou meer heb ik eigenlijk niet te vertellen. Ik ga nu even mijn was weg brengen, opruimen en wachten op Ashanti, want we gaan samen lunchen. Vanavond weet ik nog niet. En de rest van de week ook niet, haha. ( hele nuttige informatie! )

Ik zeg: veel liefs vanuit een NAT Curacao! ( en dat is niet van de zon ).

Ayo!!
Mis jullie X

  • 03 November 2010 - 15:44

    Hanny:

    Nou, volgens mij heb je een spannende week achter de rug. Misschien ben je in Nederland niet meer bang voor een onweersbuitje!
    Is het dansje mischien iets voor het familieweekend?

    Fijne week, XX

  • 03 November 2010 - 17:01

    Robin:

    Moppie!

    Wat heftig, mama zei al tegen me van de week dat er een orkaan was... Maar ik dacht... Ach ons derke overleefd dat wel! Gelukkig!

    Is het een groot verschil qua school enzo? Ned. & curacao?

    Wat jammer dat Anne weg is nu.. maar je zult daar ondertussen al genoeg vrienden hebben gemaakt ( kan niet anders met jou )...

    Ik zou zo graag even 1 avondje met je op stap gaan, even naar een 90's party ofzo.. hihi...

    Mis het kletsen op school, en de leuke dingen die we deden!

    Verder... school is nog steeds BORING!
    vandaag ben ik officieel geslaagd voor 2e jaar stage! jippieee! Op naar het speciaal onderwijs!

    Ik kijk er naar uit om je weer snel te zien! Even bij roddelen over die onweerstaanbare mannen daar.. en mijn tekort aan mannen hier in nederland... snik snik...
    En even lunchen saampjes!

    'het zijn de kleine dingen die het doen...'

    Dikke slurp!

  • 03 November 2010 - 17:15

    Ria En Chris:

    Gelukkig dat het bij jullie allemaal redelijk goed is gegaan! Heb er steeds aan moeten denken maar dacht: die redt zich wel! Dweil ze!!
    Liefs Ria en Chris

  • 03 November 2010 - 18:06

    Michel:

    Leuk verhaal! Het is dus gelukt met de code! Xx

  • 03 November 2010 - 23:15

    Mam:

    Nou,nou, je bent nog maar 2 maanden weg,en wat een verhalen allemaal!
    Spannend wat de komende 3 nog gaan brengen!
    Xx

  • 04 November 2010 - 10:36

    Papa:

    Gisteravond nog via skype en de telefoon met je gesproken, maar toen deed je nogal luchtig over het weer. Je verhaal is anders! Maar je hoeft niet meer aan te komen met angst voor onweer hier. Dat is dan weer de winst.
    Ajax heeft verloren van Auxerre. Zal wel iemand niet zo graag horen.
    Veel plezier in Miami nog en tot skype's.

  • 04 November 2010 - 11:29

    Yvonne Sengers:

    Pfff...heftig allemaal hoor! Je maakt wel wat mee, tis effe anders dan in de Woezik zeg maar!! Voordeel: bij jou komt de zon snel weer terug, hier is het HERFST!!

  • 04 November 2010 - 21:32

    Ingrid:

    Hey Aniek,

    Heb net nog met je geskyped, maar kon de filmpjes van you tube die je mailde niet openen. Ik vraag het Theo straks! Heel veel plezier in Miami!

  • 05 November 2010 - 12:08

    Lara:

    Hee Aniek,
    heftig zeg al die regen enzo. Hier in NL is het vandaag ook echt hondenweer maar niet te vergelijken met Curacao haha. Aaah kei leuk dat Guusje er was, gezellig wat muziek van thuis =D haha. Nou meid, veel plezier nog. Ik hoop voor je dat het daar snel stopt met regenen en je weer kan genieten van het heerlijke weer. X

  • 05 November 2010 - 18:36

    Mama Marieke:

    bedankt dat je marieke hebt opgevangen tijdens die heftige nacht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aniek

Actief sinds 16 Mei 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 25899

Voorgaande reizen:

20 November 2018 - 01 Juli 2019

Aussie

03 Oktober 2015 - 27 November 2015

Vrijwilligerswerk Suriname

27 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: