Een rustige week met (verrassend?) veel regen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu Een rustige week met (verrassend?) veel regen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu

Een rustige week met (verrassend?) veel regen...

Door: anieksengers

Blijf op de hoogte en volg Aniek

07 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Time for another story…

Nog 8 weekjes te gaan. En dan ben ik weer in het KOUDE Nederland ( tenminste dat is wat ik gehoord heb. )

Laten we beginnen bij vorige week maandag.
Iemand had bedacht om met iedereen die zin had naar Jackass the movie te gaan in 3D. We waren uiteindelijk met 30 mensen, dus veel studenten in de zaal.
Ik houd normaal niet zo van die films, maar iedereen ging en het viel wel mee. Hij was wel erg ranzig, waardoor ik af en toe even weg moest kijken. De mannen onder ons vonden het niet zo erg en keken rustig door.
Helaas moest ik de 3D bril weer inleveren anders had ik deze kunnen gebruiken voor het aankomende Goud en Fout feestje. Nu moet ik even iets anders gaan zoeken, maar we hebben al veel voor de etalages zien hangen ( leuk! ).

Verder was de week erg rustig met veel regen.
Vrijdag hadden we op school Sinterklaas. Ik moest om half 6 op, omdat ik had beloofd om mee te helpen met schminken… Hierna moesten we weer naar school terug, want de leerlingen komen rond 8 uur al binnen.
We hadden de vorige dag alle surprises al op tafel gezet en de tafels versierd. De stoelen in een kring eromheen en het zag er meteen gezellig uit.
We begonnen de ochtend buiten met de hele school. Daar was een verhaal verzonnen om Sinterklaas en zijn pieten natuurlijk. De leerlingen ( vooral de kleintjes ) vonden het super spannend. In mijn klas zijn er nog maar een aantal die “geloven”.
Hierna gingen we allemaal naar onze eigen klas en begonnen wij met de surprises. We deden een spelletje met de dobbelsteen. Het was erg leuk en gezellig. Ik kreeg als laatste mijn surprise en ik heb een mooi kleurrijk knutselwerk gekregen met een mooi gedicht erin, lekkere snoepjes en zilveren oorbellen. Deze had ik gevraagd aan Sinterklaas.
Gelukkig vond het kindje waarvoor ik een surprise had gemaakt het cadeautje ook leuk.
Hierna gingen we nog even een spelletje doen en toen kwam ook bij ons de Sint en zijn pieten in de klas langs. Hij vertelde over elke kindje iets en ze kregen hierna pepernoten. Hij kon niet zo lang blijven, want hij moest nog naar meer klassen.
Toen hebben we nog stoelendans gedaan met Sinterklaas muziek en hebben de leerlingen zelf nog wat gespeeld.
Eigenlijk gebeurd er ongeveer hetzelfde zoals in Nederland.

Vandaag hebben we de kerstboom alweer opgezet in de klas. Dat is snel, maar lang niet zo snel als de rest van het eiland, want die hebben ‘m misschien al 4 weken staan. ( dicht bij Amerika hé. )
Ook is de rest van Willemstad helemaal versierd met lichtjes. ’s Avonds is het een super mooi gezicht met al die verschillende kleurtjes. Toch heb ik nog niet echt het gevoel dat het kerst is. Misschien doordat er geen sneeuw ligt…of dat je veel buiten leeft.
Is er bij jullie al veel versierd?

Toen was het vrijdagavond en hadden we een heel leuk feestje bij Villa Maria. Sunnery James en zijn (dj) vriend kwamen draaien. Sunnery is de vriend van Doutzen Kroes ( dat model…duh. )
Ik heb echt heel veel gedanst, want ze draaiden echt super goed. Drankje erbij en de avond was weer geslaagd. Het regende zelfs niet. Tenminste we stonden onder een tent dus niks gemerkt, haha. Er was ook een dresscode: wit. Gelukkig had ik nog iets wits in mijn kast hangen anders moest ik natuurlijk weer wat nieuws kopen, niet dat ik dat erg vind…maar toch.

Zaterdag regende het echt de hele dag. Geen moment ( miss 5 minuten ) is het gestopt. Het regende niet erg hard gelukkig, waardoor de meeste overstromingen weg bleven.
Zaterdag heb ik een lekker dagje op bed gelegen, net als de avond. Zondag idem dito. Niet alleen op bed hoor, ook wel in mijn kamer haha.
Het is nu elke dag wel regenachtig, maar het wordt dan om 4 uur opeens lekker weer. Errug fijn….ja het is ook nooit goed hoor!

Toen ik zondag mijn mail aan het kijken was, las ik opeens een mail van papa. Ik sliep nog half maar toen zag ik opeens; verrassing!! Samen met zijn ticket erbij. Hij komt dus hierheen, super leuk!! Van 1 januari t/m 14 januari. Ik helemaal blij, maar het was wel even schrikken, je verwacht het natuurlijk niet.
Hij slaapt de eerste week in ieder geval bij mij in huis. Hierna is nog niet helemaal zeker. Dus als jullie nog kaarten/brieven/cadeautjes mee willen geven, bel ‘m ff. Haha, just kidding.

Verder staat er niet veel op de planning voor deze week. Ik moet wel nodig boodschappen doen, want ik heb bijna geen eten meer. Zielig hé. Je kunt altijd storten op giro….het is voor een goed doel genaamd Aniek. :)
Woensdagavond hebben we een feestje van een student. Hij viert dit in het café achter mij, dus dat is wel gezellig en lekker dichtbij.
Donderdag zal het wel weer de tijd worden, vrijdag geen idee, zaterdag bermuda….zondag geen idee. Je bekijkt het met de dag. Vooral het weer speelt mee.

Het verhaaltje is niet zo lang geworden, maar volgende week hebben we Goud en Fout en het voetbaltoernooi….dus dan komen er waarschijnlijk wat meer verhalen!! Heb er zin in, jullie ook? Het valt me wel een beetje tegen dat de hoeveelheid reacties steeds minder worden….hihi. Nee hoor, het is jullie vergeven. Door de sneeuw kun je minder snel bij je computer komen, toch? Ik begrijp het helemaal.

Nou….ik zou zeggen: welterusten, fijne paasdagen en a happy carnaval etc.

Liefs en kusjes vanuit hier! Nog 8 weken maar!!! XXXXXXXXXXXX

p.s. Ik heb een nieuwe vriend in huis: Dit keer is het denk ik een zoon of dochter van Herman, want hij is veel kleiner dan Herman is. ( dan,als,dan,als )
Hij of zij heeft weer lekker mijn hele keuken onder geplast en gepoept, dus die maak ik elke dag schoon. Hij komt alleen tevoorschijn als ik rustig zit en niet beweeg, bij elke kleine beweging schiet hij of zij snel achter de koelkast/keukenkastjes. Balen, want zo krijg ik ‘m natuurlijk nooit te pakken. Misschien dat ik binnenkort even hulptroepen inschakel. Jullie moeten niet denken dat ik een heel vies huis heb. Ik houd het best wel schoon, vraag maar aan papa als die terug is…..

  • 07 December 2010 - 06:48

    Robin:

    Moppie!

    Over die kerst versiering, dat valt hier best mee, maar hier ligt sneeuw, dus dat geeft wel een kerst gevoel!
    Echt super fijn dat je Pappie komt! Kei lief van hem!..
    Gelukkig ben je weer snel terug! Gaan we lekker op stap en lunchen en uit eten en mannen scoren en weet ik veel wat allemaal! Veel in ieder geval!

    Nou ik ga zo maar weer eens naar onze GEWELDIGE klas!
    Veel liefs en kusjes (K)

  • 07 December 2010 - 09:57

    Hanny En Wim:

    Hoooooooiiiiiiiii,

    Hang vast wat kerstballen aan je oorbellen, mooi kleedje eronder, je voelt dan al de sfeer van Kerst en je bent nog veel mooier dan Doutze Kroes (duh).

    Liefs XX

  • 07 December 2010 - 12:05

    Lara & Yalou:

    Hee Aniekje,
    Leuk dat Sinterklaas op je stage ook gezellig was! Hier zijn we nog niet echt in kerstsferen, wij hadden zaterdag suprise-avond met onze vriendinnen en opeens uit het niets hadden de overburen een stekker aangesloten waardoor het hele huis verlicht werd met kerstlichtjes. Beetje overdreven maar het was best mooi, haha. Verder kunnen we je droge humor wel weer een beetje gebruiken als we lekker zitten te lunchen in Z. Dat is toch wel het ding dat we het meeste missen, hihi. Superleuk dat je vader langskomt, dat is nou echt nog eens een surprise! Veel plezier, geniet er nog van & tot over 8 weken (gaat echt snel zeg!!) Veel liefs & kus

  • 07 December 2010 - 12:48

    Michel:

    Je hebt je best weer gedaan! Ze is zeker mooier dan Doutze Kroes!!!

    Xx

  • 07 December 2010 - 15:08

    Betty S:

    M, heb je haar moeder zeker nog niet gezien!!!

  • 07 December 2010 - 16:27

    Michel :

    B S, ze heeft dus de looks van u! Nu krijg ik wel een heel hoog verwachtingspatroon van u!

  • 07 December 2010 - 20:07

    Ria En Chris:

    Hoi Aniek, Nou de Sinterklaasavond was hier ook erg gezellig maar we hebben je wel gemist! Wat leuk dat je vader naar Curacao komt, hoeveel logeerbedden heb je? Krijgen ook wel zin om langs te komen ondanks de regen. Groetjes en tot over 8 weken!
    XXXXXXXX

  • 07 December 2010 - 21:06

    B.S:

    Oef, moet ik nu toch gaan "daten" met Robert S.???!!!
    Of toch maar denken " liefde maakt blind" en dan zie je blijkbaar het verschil niet meer tussen APS en DK!
    (Sorry Aniek, grapje)
    XX

  • 08 December 2010 - 10:52

    Anne:

    Schatt!!

    Héhe weer eindelijk een verhaaltje haha. Klinkt gezellig de sinterklaasviering op je stage, hier wordt de kerstboom deze week opgezet! Wat een superr feestjes heb je daar toch welke keer, en leuk joh met zo'n dresscode! Ik wil wel iets aan je papa meegeven, bepaalde wensen (ikzelf misschien haha)? Kaartje is onderweg misschien kom je dan iets meer in de kerststemming? Veel plezier met de goud en fout party en succes met voetballen! Hoop dat we van het weekend (zondag ofz) een keer kunnen skypen!!

    Liefs en een dikke kus (ook van jeroen)

    Anne

  • 08 December 2010 - 12:26

    Michel :

    Ik zeg, Gewoon doen omdat het kan. Verder snap ik de crypto niet echt :$

  • 08 December 2010 - 16:13

    Ellen Sengers:

    Hey Aniek

    Ook minder lange verhaaltjes zijn leuk om te lezen hoor!!
    We houden je allemaal nog steeds in de gaten!!
    Hier is het inderdaad KOUD! En glad dus we glibberen hier langzaam richting de kerst.
    Ook hier begint de kerstversiering langzaam te komen maar da's voor jou bekend terrein dus het is denk ik leuker eens te zien hoe het op Curacao er aan toe gaat!!

    8 weken nog maar...........weet je nog hoe je klonk toen je er net zat......
    Time flies when youre having fun! Als je hier terug bent en meteen bevriest......dan zou je willen dat je nog daar was!!!

    Leuk dat je vader langs komt!!!
    Kun je hem gezellig mee op stap nemen :p:p:p

    groetjes en veel plezier nog,

    Ellen xx

  • 08 December 2010 - 17:58

    Mam:

    Aniek, je wilt toch niet zeggen dat JIJ gaat voetballen? Het moet niet gekker worden...en vertrekken daar dan ook gipsvluchten?!
    Xxx

  • 20 December 2010 - 15:46

    Yvonne Sengers:

    hoi aniek,
    bedankt voor je kerstwens. als ik hier naar buiten kijk zie ik enorm veel sneeuw....wat een raar idee dat er bij jou wel kerstbomen/ballen/lichtjes zijn en dat je dat bekijkt in je korte broek! te gek! leuk dat je vader komt, dan zijn de laatste weekjes zó om, dus blijf nog effe genieten, je zult hier de familie van herman nog gaan missen!
    gr. en fijne kerstdagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aniek

Actief sinds 16 Mei 2010
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 25889

Voorgaande reizen:

20 November 2018 - 01 Juli 2019

Aussie

03 Oktober 2015 - 27 November 2015

Vrijwilligerswerk Suriname

27 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: