Merry christmas and a happy new year! :D - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu Merry christmas and a happy new year! :D - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu

Merry christmas and a happy new year! :D

Door: anieksengers

Blijf op de hoogte en volg Aniek

22 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Ja, je leest het goed. Vorige keer vertelde ik dat ik nog maar 8 weken had. Deze week is het nog maar 6 weken. Het vorige verslag heb ik 2 weken geleden geschreven, dus heb ik even een rekensommetje gemaakt 8-2 = 6. Gelukkig werken mijn hersenen nog wel.

Oké even back to life.
Ik zit hier nu op mijn kamertje, het is inmiddels bijna 9 uur en ik ben kapot. Dus vanavond wordt het dus geen spannende avond meer.
Het is wel even spannend geweest, want ik had weer wat vrienden op bezoek. Ik word er nu wel een beetje moe van, want ik houd toch niet zo van kakkerlakken. Gelukkig ging deze kakkerlak vrijwillig naar buiten toe en hoefde ik er niemand bij te roepen.
Ik heb deze week nog 4 andere kakkerlakken gehad, die wel zijn verwijderd door het mannelijk geslacht. 1 kakkerlak had iemand in de prullenbak gegooid bij mij, maar opeens ging deze weer lopen, dus toen was het huis weer te klein, haha. Wat een held ben ik ook he. Ook mijn lieve vriend “ de muis “ is een tijdje weg geweest, maar gelukkig kwam hij vandaag weer onder mijn deur door op zoek naar zijn schuilplek = de keukenkastjes.
Genoeg over mijn kinderboerderij, op naar het Goud en Fout feest.

Vorige week zondag gingen Ashanti en ik op zoek naar een outfit voor Goud en Fout. We hadden al aardig wat zien hangen voor de etalages, dus we dachten dat we wel snel klaar zouden zijn. Die gouden kleren hangen er trouwens niet voor Goud en Fout, dat is hier gewoon de mode voor kerst. In ieder geval, de kleren die we zagen waren best duur en zonde om te kopen voor 1 avondje. Dus wij verder zoeken en zoeken en zoeken en zoeken……totdat we bij een winkel kwamen die kerstversiering had. Haha je raadt het denk ik nooit, ofja toch wel een beetje: wij hebben voor Goud en Fout kerstversiering omgehangen. Wat slingers in ons haar en wat kettingen ( voor in een kerstboom ) om ons heen geslagen. We gingen eerst met iedereen op de patio “indrinken”. En daarna door naar Mambo, waar we weer een geslaagd feestje hadden met veel foute muziek.

Woensdag had iedereen vrij, omdat het Koninkrijksdag was. Ik weet niet meer zo goed of het slecht weer was, maar ik heb wel de halve dag op bed gelegen om uit te rusten, haha.

Donderdag hadden we een lange dag op stage, want we hadden ’s avonds kerstshow op school. Alle groepen hadden een deel van een toneelstuk ingestudeerd en deze allemaal samen vormde 1 groot toneelstuk voor alle ouders etc. Ik en Anouk zaten bij de kaartjesverkoop en de consumptieverkoop. Het was erg druk, maar op zich wel leuk om te doen. Alleen toen mijn klas kwam, ben ik wel even weg gegaan om te gaan kijken.
Ik ben tussen de middag niet naar huis gegaan, omdat ik om half 6 toch weer op school moest zijn en er toch nog wel taken waren die gedaan konden worden.
Vrijdag hadden we een leuk dagje op stage, want om 13.00 uur hadden we vakantie. We hadden die dag maar 6 leerlingen in de klas, want een paar waren al op vakantie en aan paar waren er ziek.
We deden de hele dag niet zoveel, tenminste qua leren. We hebben spelletjes gedaan, film gekeken, buiten gespeeld en geknutseld.
Ik ben nu vrij t/m 5 januari, wel lekker, want dan heb ik nog 3 dagen samen met papa vrij.

Zaterdag was the big day, want toen hadden we het voetbaltoernooi. We gingen er vol goede moed naartoe. We hadden een team gemaakt met 5 meisjes en 4 jongens. En we noemden onszelf de Vischsteegh kneuzen, haha. Dat we ook echt kneuzen waren, was duidelijk te merken aan de uitslagen, maar dat later.
We werden om 10.15 opgehaald in onze straat door een grote bus. Toen we daar waren werden de shirtjes uitgedeeld ( die kregen we met onze namen erop ). En er werden formulieren uitgedeeld met de wedstrijdschema’s en de regels erop. Nadat we die even hadden doorgespit gingen we eerst even het veld verkennen en wat over schoppen met de bal. Erg professioneel vind ik zelf.
Wij moesten in totaal 3 wedstrijden voetballen, maar we gingen ervan uit dat we er meer moesten, omdat we toch wel in de halve finale zouden komen…ahum.
De eerste wedstrijd verliep de eerste minuut erg goed. Totdat er door de tegenpartij werd gescoord en er hierna nog 9 volgden= uitslag 0-10.
De tweede partij was minder leuk, want die mannen waren nog serieuzer en ook dit werd een teleurstellende uitslag = 0-7.
We bleven vol goede moed, maar dat duurde niet lang, want ook partij 3 werd 0-4. Je kunt het dus ook zo zien: we werden langzaam steeds beter…
Helaas was het toernooi voor ons hierna al voorbij. Toen we klaar waren, kwamen er nog 3 wedstrijden ( inclusief halve finale & finale ) dus die hebben we even afgekeken. Dat moest ook wel, omdat de bus pas om half 5 kwam.
Bij het team dat uiteindelijk gewonnen had zat een bekende van mij: Michel. Dus zijn weekend kom niet meer stuk, tenminste als Ajax de volgende dag niet zou gaan verliezen ;-)

Zaterdagavond ging ik met een aantal meiden naar Bermuda, ik was er al lang niet meer geweest en had wel weer zin in een avondje stappen. We zijn ook tot het einde gebleven, want we werden er om 4 uur uit gebonjourd.
Zondag was ook weer een uitslaapdagje inclusief huiswerkmaakdag en poetsdag.

Toen was het maandag en was het een heerlijk gevoel om lekker uit te slapen. Alhoewel tot 8 uur, want Michel heeft ook een weekje vrij en een auto, dus ik kon lekker boodschappen gaan doen met de auto. Hierna zijn we naar Westpunt gereden en hebben we wat strandjes bezocht. Het was lekker weer dus heerlijk om even bij te komen.
Ook heb ik nog even in de auto gereden, dat was weer even wennen, want ik had al 4 maanden niet meer gereden. Op een dode man en vrouw & wat dieren na, ging het verder prima :-D

Vandaag is het dinsdag en ben ik ook weer naar het strand geweest met Julie, Manon en Anne. Helaas gaan Julie en Manon donderdag al naar huis toe. Balen, maar nu komen er maanden aan waarin er veel mensen naar huis toe gaan. Ik ben een van de laatste die er nog is van deze lichting.
Morgen gaan we daarom ook (verrassend) naar het strand, uit eten en naar Cabana, daar is live muziek. Donderdag kan ik de meiden gelukkig uitzwaaien, want ik ben vrij ( dat wisten jullie vast nog niet ).

Dan is het blijkbaar kerst ( heb het helemaal niet in de gaten ). We gaan zaterdag met een groep gourmetten ( buiten! ) en hierna hebben we waarschijnlijk een straat feestje. Zondag weet ik ook nog niet en die week erna ook niet, haha. Oja, de plannen voor Oud en Nieuw weet ik ook nog niet.
Ik weet wel dat papa er over ongeveer 11 dagen al is. Gek hoor…

Ik ga weer verder met film kijken.

Hele fijne kerstdagen en een gelukkig 2011 gewenst vanuit het zonnige Korsou.
Bon pasku i Feliz ana Nobo! ( kan het alleen schrijven hoor, haha )
En ik zie jullie allemaal weer in 2011. Een nieuw jaar met nieuwe kansen en mogelijkheden voor ons allemaal. Wees lief voor elkaar.
Amen.

( Just kidding ).

XXX

  • 22 December 2010 - 11:55

    Anne:

    Lieve Aniek,

    Wat een leuk verhaaltje weer. Als je terug komt ben je een echte insectenvriend. Als je geen boom hebt om op te tuigen waarom dan niet jezelf?! Dat voetballen valt me wel een beetje van je tegen (jij bent toch zo'n atletisch type?) Haha. Lekker dat je nu even vakantie hebt, ga je nog wat bijzonders doen?! Jammer dat sommige al naar huis gaan maar nog maar 6 weken en dan kunnen we jou gelukkig ook weer knuffelen. Heb je m'n kaartje al? Hele fijne feestdagen en een knallend nieuw jaar. Ik heb je vanmorgen via die site gesmst ben benieuwd of die is aangekomen. I love you! Kus.

  • 22 December 2010 - 13:34

    Marvin Giebels:

    Haha vischsteegh kneuzen!!! We waren toch wel goed ;)

  • 22 December 2010 - 13:36

    Wim En Hanny:

    Hoi Aniek,

    je verhalen beginnen al op de verhalen
    van Michel te lijken qua lengte, hihi.
    Voor jou ook ee zaaaaaaalig kerstfeest
    en een gezellige jaarwisseling.
    Tot snel!

    XX

  • 22 December 2010 - 14:05

    Lara:

    Woehhh, nog maar 6 weken zeg. De tijd gaat echt heel snel. Geniet er nog maar even van meis, totdat je hier weer bent en gewoon weer naar school moet enzo. Als je terug bent zal ik je wel een keer leren voetballen, want die uitslagen zijn schandalig hoor. Misschien keertje met mijn team mee trainen;)? Haha. Fijne vakantie & feestdagen iig! En een mooi 2011, maar dat zal vast wel want in dat jaar slagen we =D! Jippie! Hihi. Veel liefs & dikke kus

  • 22 December 2010 - 21:14

    Papa:

    Hoi Aniek,
    ik heb alvast ingecheckt voor de heenreis. Maar eerst nog Kerst. Ik heb geen boom staan. Is de moeite niet waard. Ja toch, een heel kleintje.
    Daarna nog een weekje werken, 22.000 oliebollen bakken en dan naar Curacao. Kun je me verwelkomen met : Bonbini na Korsou!

    bon nochi.

  • 23 December 2010 - 14:58

    Ellen Sengers:

    Hoi Aniek

    6 weken nog maar........ben benieuwd of alle sneeuw verdwenen is als je weer in Nederland aankomt!
    Ik ben geneigd te zeggen dat dit niet zo zal zijn maar je weet het in Nederland nooit natuurlijk! Voor we het weten lopen we weer door de blubber te banjeren!
    Zo te lezen vermaak jij je nog wel daar op Curacao! En dat nog maar 6 weken........wat gaat de tijd toch snel!!
    Lekker dat je nu vakantie hebt, kun je nog meer stappen en uitgaan EN gewoon uitslapen de dag erna ;-)

    ik wens je gezellige kerstdagen en een spetterende oudjaarsavond!
    Tot in 2011!

    groetjes Ellen xx

  • 23 December 2010 - 21:06

    Michel:

    Mijn weekend kon zeker niet stuk (A). Alleen jammer dat we niet tegen elkaar hebben gevoetbald. Had je mij helemaal kunnen dollen!!! Je hebt sowieso potentie om een hele goede voetbalster te worden! Ajax staat nu nog voor dus ik ben nu nog vrolijk (A).

    Xx

  • 24 December 2010 - 11:54

    De Fransmannetjes:

    Hallo Aniek,
    Misschien kun je al die leuke huisdieren in de kerstboom hangen, is weer eens een andere versiering!!! Maar we wensen je natuurlijk hele gezellige en lekkere kerstdagen en een nog gezelliger oud- en nieuwfeest. Veel plezier met je vader en tot gauw.
    Paul Marjon Anke Vera en Thijn xx

  • 26 December 2010 - 16:25

    Hans En Manuela :

    Aniek.... nog een hele fijne vakantie en zeeeeeer gelukkig nieuwjaar, je vader zou wensen dat ie er eerder was zodat ie met je samen kon coachen bij at voetbaltournooi.

    nog n fijne tijd en tot gauw!!

  • 27 December 2010 - 21:31

    B.S.:

    tja, en nu mis je "vriendje" Guus op 1218!!!

  • 28 December 2010 - 09:22

    Marieke Sjaak:

    Ja Aniek geniet nog maar even van je vrijheid, want je vader komt eraan...
    Wij wensen je een hele mooie jaarwisseling met alle goeds voor 2011.
    veel plezier samen!


  • 01 Januari 2011 - 10:54

    Mam:

    He tortelduifjes,
    Met GJ het nieuwe jaar in.....meer kun je toch niet wensen!!!
    Maak er SUPER jaar van !
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aniek

Actief sinds 16 Mei 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 25894

Voorgaande reizen:

20 November 2018 - 01 Juli 2019

Aussie

03 Oktober 2015 - 27 November 2015

Vrijwilligerswerk Suriname

27 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: