The final story, het einde is in zicht! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu The final story, het einde is in zicht! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu

The final story, het einde is in zicht!

Door: anieksengers

Blijf op de hoogte en volg Aniek

22 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

In ( mijn ) vorige verhaaltje was ik bij mijn laatste vakantiedag. Inmiddels zijn we weer 2,5 week verder en heb ik mijn laatste stagedag al gehad!!
En zijn papa, Michel en Ashanti ( en nog 50 andere studenten ) ook alweer naar huis.
Time flies…
Daar straks meer over.

Papa heeft na zijn eerste succes, meteen nog een verhaal geschreven. Helaas waren de reacties op dit verhaal een stuk minder enthousiast, maar ik weet de reden: waarschijnlijk heeft niemand een mailtje gekregen. Het internet was weer eens sloom, dus ik heb er 5 keer over moeten doen, voordat het HELE verhaal erop stond.…geduld….gelukkig heb ik heel veel geduld!
In ieder geval, kijk nog eens op mij site en dan kun je bij het vorige verhaal lezen wat papa en ik hier allemaal hebben gedaan toen hij er was. Want van 26 reacties naar 2, is wel een domper ;-)

Op zondag 2 januari zijn we met alle meiden naar Wet and Wild ( Nat en Wild ) gegaan, om daar de verjaardag van Ashanti te vieren. Het was erg druk op het strand, maar wij pasten er nog wel bij. We hadden oorbellen en een armband gekocht voor haar en deze vond ze leuk, zo leuk dat ze deze meteen in en om deed.

Woensdag 5 januari moest ik weer vroeg uit mijn bedje, om naar stage toe te gaan. Het was even wennen, maar het ging best makkelijk. Na 2 keer op snooze te hebben gedrukt, moest ik er echt aan geloven.
Dit keer was een beetje een andere soort stage, omdat we een extra S.O. groep erbij hebben gekregen. Alle jonge leerlingen + nieuwe kinderen bleven bij ons in de klas en de oudere leerlingen + nieuwe kinderen gingen naar de nieuwe klas.
De eerste week hebben we nog met alle leerlingen in 1 lokaal les gegeven, omdat de nieuwe lerares eerst een keer wilde zien hoe wij de dag indelen.
Die maandag erop begonnen we echt met de nieuwe groepen en moest er ook veel gebeuren. Kennismaken met de nieuwe leerlingen, nieuwe boeken/schriften aanschaffen…ga zo maar door. Het werd die week een drukke week, maar ik vond het wel leuk om te doen.

De weekenden zijn een beetje hetzelfde gebleven, strand en stappen/slapen.

Donderdag was Michel jarig en zijn we uit eten geweest. Ik zou iets regelen, maar ik dacht: laat hem zelf maar kiezen waar hij naartoe wilt. Er zat natuurlijk wel een budget aan, haha
( blijf toch een student zonder stagevergoeding ).
Uiteindelijk hadden we een tentje gevonden en toch best lekker gegeten. Hierna zijn we ergens aan het water gaan zitten en heb ik zijn cadeautje gegeven. Het was een dik vest( kan helaas geen merken noemen ), want deze wilde hij graag voor Miami hebben.
Het was een leuke avond. Hij ging nog verder met stappen en ik ging lekker naar bed i.v.m. stage.
De volgende dag ging ook papa naar huis toe. Ik heb samen met papa nog even ergens geluncht en toen kwam om 5 uur de taxi hem ophalen in de straat.
Hij was helaas wel bruiner dan ik ben. Maar daar ga ik nu verandering in brengen…


Toen was het weekend en gingen we weer………….vul zelf maar in.

Die woensdag erop ging Michel naar huis toe. Ik heb hem woensdagochtend uitgezwaaid, om 7 uur in de ochtend. Beetje gek was het wel, maarja het hoort erbij.

Het was ook mijn laatste stageweek.
Vrijdag de 21e was mijn laatste stagedag. Ik had voor de leerlingen 2 spellen meegenomen: 4 op een rij en een spel met 200 spellen erin. Ze hebben maar weinig spelletjes op stage namelijk. Voor de andere S.O. groep had papa een voetbal meegenomen, dus die had ik aan hun gegeven. Ook was er voor alle leerlingen nog een lolly.
De ochtend begon gewoon normaal, omdat we Cito-toetsen af moesten nemen. Na het eten en buiten spelen begonnen we met het “feestje”. We gingen eerst stoelendans doen op de muziek van Michael Jackson ( hij is nog steeds populair onder de jeugd ).
Hierna moesten de leerlingen gaan zitten en vertelde ik, dat ik het zo leuk had gehad etc.
Toen gingen de lichten uit en moesten de leerlingen hun ogen dicht doen. Ik verstopte de cadeautjes en degene die het cadeautje vond, mocht deze uitpakken. Het werd een leuk spelletje en de spellen zelf werden ook wel gewaardeerd!
Toen was ik aan de beurt, ik moest mijn ogen dicht doen en cadeautjes gaan zoeken. Ik had er eentje meteen gevonden ( niet zo slim ), want ze dachten meteen dat ik had gespiekt….het was echt toeval. Ik kreeg een mooi boek van Curaçao met een lange lap tekst van mijn stagebegeleidster erin. Hierna moest ik nog een keer zoeken. Dit keer was het een cadeautje van mijn stagebegeleidster. Leuk! Zien jullie wel in Nederland.
Als laatste kwam er nog een kindje naar mij toe en gaf mij een boek. Hier zaten allemaal A4’tjes in van de leerlingen. Ze hadden wat getekend en geschreven. Leuk!
Er was nog tijd over, dus hebben we een stukje film gekeken.
Om half 1 ging ik nog even langs de andere klas, want daar zaten ook nog leerlingen die ik in de klas heb gehad. Om kwart voor 1 weer terug naar de andere klas en toen heb ik echt afscheid genomen van de leerlingen. Ik kreeg een knuffel van elke leerling, toen moest ik wel even slikken. Sommige leerlingen hadden thuis ook nog wat voor mij gemaakt. Ik neem het allemaal mee naar Nederland.
Helaas zat mijn tijd er daar toen echt op. Even slikken en een traan, op naar de rotonde van Salinja om daar voor de allerlaatste keer het busje vanuit die kant, naar huis toe te nemen.
Het was echt een super stage, met super collega’s en leerlingen! Ik heb ook een goed voor mijn beoordeling gehad.

Zo, dat was dat.
Het werd een dag met nog meer afscheid, want Ashanti en Christa gingen die middag om 5 uur ook naar het vliegveld. Weer 2 weg…
Nu is het zaterdag en ben ik erg vroeg wakker ( half 8 ! ) dat is het ritme denk ik.
Om half 11 ga ik lunchen met mijn oom, die is nog tot vanavond op het eiland, hij was een weekje bij zijn broer op bezoek.
Vanmiddag zonnen, vanavond voor de laatste keer naar Bermuda en morgen ga ik met een meisje naar Cas Abou, dat is een strandje bij Westpunt.

De rest van de week wordt niet veel anders. We gaan met de mensen die nog over zijn, hopelijk leuke dingen doen.
Donderdag en vrijdag wordt het ook alvast langzaam de koffer inpakken en dan moet ook ik er vrijdag aan gaan geloven.
Ik weet nog niet precies hoe laat ik aankom, ik weet alleen dat het zaterdag de 29e is, haha.

Ik ga die zaterdag gezellig met mijn vriendinnetjes uit Wijchen eten en slapen bij papa. En de volgende dag de hele dag naar mama. Dinsdag moet ik weer naar school toe.

Ook heb ik de afgelopen tijd ( op wat mieren na ) geen dieren meer in mijn huis gehad. Gelukkig maar!!
Ik ben nu ook bezig om mijn kasten leeg te eten. Als het goed is heb ik nog eten tot en met donderdag. Gisteren wilde ik bijvoorbeeld pasta met kip en spinazie maken ( lijkt wel een 5-sterren maaltijd, ik weet het ) maar ik had de kip pas 5 minuten van tevoren eruit gehaald, dus die werd niet meer zacht binnen 10 minuten, haha. Nu ligt hij in de koelkast en hoop ik hem vanavond te kunnen eten.
Toen heb ik gisteren maar 3 boterhammen gegeten.
Wat er verder nog op het menu staat: gehakt met groente en appelmoes, knakworstjes, pannenkoeken en boterhammen. Er is ook nog wat drank dat op moet, maar dat komt ook wel goed.

Dit was ook mijn laatste verslag. Ik wil er graag een boek van laten maken, zodat ik het nog vaak terug kan lezen.
Ik kan een ding met zekerheid zeggen: het was de beste keuze die ik ooit heb gemaakt, ik heb zoveel leuke nieuwe mensen ontmoet, veel geleerd ( zowel op stage als op persoonlijk gebied ), gelachen, gehuild, ziek geweest, gedronken, gezwommen, ongezond gegeten, gepoetst, zelf mijn kleren gewassen, bang geweest voor rare dieren in huis, dingen kwijt geraakt, maar vooral GENOTEN!!!
Het zal erg wennen zijn om weer in Nederland te zijn, maar ik ga er met een positief gevoel heen en 2011 wordt wel mijn jaar!

Bedankt voor alle lieve krabbels, mailtjes, reacties, brieven, sms’jes en kaarten!!

Tot over 1 weekje!

Ayo dushi’s!

XXX


  • 22 Januari 2011 - 14:09

    Robin:

    Mooi verhaal, ik zal de verhalen missen, maar gelukkig zie ik je snel weer!! (K)

  • 22 Januari 2011 - 14:31

    Papa:

    Goed verhaal weer, Aniek! Ik ben al weer gewend en het bruine regent er hier wel snel weer af. Het was wel duidelijk voor mij dat je het goed naar je zin hebt. Geniet nog een weekje (met verstand)! Zie je zaterdag en ik zal vast wat kwebbel- en slaapruimte organiseren voor de dames! Ik heb oordopjes gekregen in het vliegtuig, dus dat scheelt.

  • 22 Januari 2011 - 15:42

    Manon:

    Dushi!
    Je hebt weer een leuk verhaal geschreven.. Nu afscheid nemen van iedereen.. Best lastig.. Je hebt toch een band opgebouwd met iedereen daar!
    Ik ben alweer een maand in NL en jij bent er volgende week ook alweer.. Wat is de tijd toch snel gegaan he!

    Ik bel je maandag nog even.. Geniet nog even van de warmte daar, want hier is het koud! Brr..

    Als je thuis bent, gaan we snel daten!

    Ayoo xxx

  • 22 Januari 2011 - 16:40

    Wim En Hanny:

    Hoi, hoi,

    wat zullen we je verhaaltjes missen en de geprekjes op skype, maar..........
    fijn dat jij zo genoten hebt en hopenlijk aankomende week ook nog zult doen. Daarbij nog het mooie weer
    natuurlijk om van te genieten, want
    vanaf volgende week kun je de dikke
    jas weer aan!

    Ayo dushi!
    Tot snel.
    XXXXXX

  • 22 Januari 2011 - 17:02

    Michel:

    Het is weer een leuk verhaal geworden!!! Ik mis Curacao echt (vooral jou). Als ik het vliegtuig had kunnen pakken, was ik gelijk weer terug gegaan. Ik stuur je zo een panorama van Willemstad. Geniet nog van je tijd en ik spreek je snel!!

    Xx

  • 22 Januari 2011 - 20:49

    Lara:

    Nou zo te horen heb je het echt fan-tas-tisch gehad! Leuk idee om er een boek van te laten maken, het zijn stuk voor stuk leuke verhalen! Ik kan niet wachten om alle verhalen irl te horen & om weer wat Aniek humor in mijn pauze te horen =)! Tot snel meid. X

  • 22 Januari 2011 - 23:14

    Jazzy:

    Aniekseee!!
    Wat ben ik blij dat je al die verhalen de afgelopen tijd bij hebt gehouden want vond het super om het elke keer te lezen.. :)
    Wens je bij deze dan nog een super laatste week toe, geniet er lekker van en alvast een goede reis terug naar huis!
    Ik kom 5 Feb ook even naar huis voor 11 daagjes, dus misschien dat we nog even bij kunnen kletsen! We houden contact!
    Liefs, xox Jaske...

  • 23 Januari 2011 - 09:37

    Sjaak Marieke:

    Goeie vlucht naar Nederland en het was echt leuk om al je verhalen te lezen! zie je vast nog wel als je weer in de Woezik rond loopt.

  • 23 Januari 2011 - 10:22

    Anita En Tonnie:

    Hoi Aniek, volgende week ben je alweer thuis, wat is het snel gegaan!
    Geniet nog van je laatste week.
    X

  • 23 Januari 2011 - 11:19

    Lieke:

    Aniekje!
    Wat jammr dat dit het laatste verhaaltje is! Maar aan de andere kant super fijn dat je weer terug komt :D.
    Ik wilde je nog wat dingetjes opsturen, maar is er helemaal bij ingeschoten helaas :(. Maar dan krijg je het gewoon als je weer op nederlandse bodem bent ;D!

    Geniet nog maar lekker en dan zie ik je snel!!!

    Dikke kus! <3

  • 23 Januari 2011 - 12:34

    Wen:

    lieve schat,
    leuk om weer wat van je te lezen! ik wens je nog een hele fijn week daar, een goede reis weer naar huis, een heel fijn weekend met je vriendinnen, jullie pap en met jullie mam en ik hoop je snel weer te zien. kunnen we heerlijk bijkletsen...
    hele dikke knuffel van luuk en ik zie je snel
    xx wen

  • 23 Januari 2011 - 13:01

    Helma En Jan:

    Zó leuk om elke keer weer te lezen hoe geweldig goed jij het hebt gehad en gedaan!
    Geniet van je laatste dagen op Curacao. Tot gauw!!!!
    XXX

  • 23 Januari 2011 - 13:29

    Carla De Bogaard:

    Hey Aniek, wat was het leuk om je enthousiaste verhalen te volgen...........nu alweer je laatste week, geniet nog alles maar vooral van het weer.Wens je een goede reis en wie weet tot ziens.
    Doei

  • 23 Januari 2011 - 16:11

    Anne:

    Hallo lieverd,
    Wat een mooi verhaaltje weer.. Afscheid nemen is inderdaad lastig. Nog maar één weekje, joepiie! Geniet nog lekker van alles deze laatste dagen.. Ben echt benieuwd naar al je verhalen en ervaringen!:) Tot zaterdag! Ook groetjes van Jeroen! Xxxxx

  • 24 Januari 2011 - 06:58

    Ria En Chris:

    Fijn dat we je weer zullen zien binnenkort! Nog en paar fijne dagen daar en tot gauw!

  • 24 Januari 2011 - 16:54

    Ellen Sengers:

    Wat vliegt de tijd........zo ga je weg......en zo kom je weer (bijna) thuis....
    Leuk om al je verhalen te lezen!
    Geniet maar van de laatste zonnige dagen en een goede terug vlucht.

    groetjes Ellen xx

  • 24 Januari 2011 - 16:57

    Ellen Sengers:

    Wat vliegt de tijd........zo ga je weg......en zo kom je weer (bijna) thuis....
    Leuk om al je verhalen te lezen!
    Geniet maar van de laatste zonnige dagen en een goede terug vlucht.

    groetjes Ellen xx

  • 25 Januari 2011 - 12:56

    Paul Marjon:

    Hoi Aniek,

    Geniet nog lekker van de laatste vakantiedagen in de zon. Goede reis en we spreken je snel weer.
    Groetjes Paul Marjon Anke Vere en Thijn

  • 28 Januari 2011 - 23:33

    Mam:

    ..the end.....
    over enkele uurtjes ga ik, alle XXXX , geschreven op haar site, persoonlijk aan haar geven... het zijn er ongeveer 233!!!,
    dus het kan even duren...
    XX (maakt het een mooi rond getal)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aniek

Actief sinds 16 Mei 2010
Verslag gelezen: 850
Totaal aantal bezoekers 25900

Voorgaande reizen:

20 November 2018 - 01 Juli 2019

Aussie

03 Oktober 2015 - 27 November 2015

Vrijwilligerswerk Suriname

27 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: