Dit moet je lezen... je raad het nooit... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu Dit moet je lezen... je raad het nooit... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu

Dit moet je lezen... je raad het nooit...

Door: anieksengers

Blijf op de hoogte en volg Aniek

25 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Hahaha, er is helemaal niks bijzonders gebeurd hoor, maar zo trek ik jullie aandacht tenminste wel!

Het gespreksonderwerp van de maand November is toch wel: het weer. We hebben hier niet echt geluk. Eerst kwam Tomas langs en vanaf dat moment is het niet echt beter geworden.
Regen, regen, regen en regen en oja ook nog wel eens regen.
We zijn het allemaal zat. Vooral als er doordeweeks een dag bij zit dat de zon ( met wolken ) schijnt en dan in het weekend de regen weer overheerst.
De temperatuur blijft gelukkig wel hetzelfde, dus ik mag misschien niet zeuren. Aan de andere kant komen onze vriendelijke huisdieren; de muggen ook weer gezellig langs om ons bloed af te nemen. Whaaaa! Heb er al 10 op mijn muur zitten, daar zitten er ook bij die net mijn bloed aan het opdrinken waren. Lekker voor ze!

Ik heb ook weer last van nieuwe huisdieren, waar ik in het vorige verhaal al aandacht aan had besteed: de kakkerlak. Deze vind ik toch niet zo fijn. Heb er nu al 3 gehad, waarvan er gelukkig 1 zelf al zelfmoord had gepleegd ( lucky me ). Ik moest er toen alleen nog een man bij roepen om het dier weg te dragen gisteren. Ik heb toen wel even een traantje weg moeten pinken
( ahum.. )
Nu ff serieus. Ik heb ( had ) ook last van heel veel mieren in mijn keuken. Ik kwam thuis en zag ze mooi in een rijtje van de ene naar de andere kant lopen. Die andere kant kwam uit in mijn zak met suiker. Natuurlijk Aniek, als je die niet goed dicht maakt….dus die suiker was niet meer wit, maar zwart van de mieren. Ik kon er op dat moment weinig aan doen. Ik heb wel de suiker overgegoten in een pan en die bedekt met folie ( natuurlijk toen alle mieren eruit waren ). De volgende dag ben ik naar de supermarkt gegaan en heb ik daar iets gehaald waar de mieren niet blij mee waren. Maar ach, ik heb hier al genoeg vrienden. Dus heb ik de mieren ook allemaal vermoord.
Ik ging er zelf ook bijna dood van, wat een vies spul is dat! Het hele huis blijft er ook naar stinken. Maar het helpt wel!

Toen vorige week. Een hele saaie week. Niet veel gedaan behalve stage lopen, huiswerk maken, lezen en slapen. Dit mede dankzij het weer. Ik heb inmiddels al 3 boeken uit en heb er nu een paar geleend bij andere meiden.

Vrijdagmiddag zat ik even op Hyves en toen zag ik opeens dat er diezelfde avond een feest werd gehouden bij onze patio. Daar was ik ( en de rest ) wel aan toe dus daar zijn we heen gegaan. Het enige wat je zelf moest mee nemen was de drank. We hebben hier een soort balkon/patio en die ze hadden versierd en een grote bak met koud water neegezet, waar de drank in kon. Ook nog een lekker muziekje erbij en het feest was (bijna) compleet.
Van tevoren ben ik eerst nog met Ashanti naar het Renaissance hotel geweest, want mijn stagebegeleidster moest daar zingen voor de kerstshow. Haha, ja zo vroeg al, we hebben meteen een foto gemaakt bij de kerstbomen! Beetje raar in je hempje met korte mouwen.
Terug naar het feest; een erg leuke en geslaagde avond. Het was gezellig druk en ik kon zo mijn bedje inrollen: ideaal! Dat moeten ze ( we ) vaker organiseren.
Zaterdag overdag niet veel gedaan…want ’s avonds gingen we met iedereen naar Bermuda. Het was lang geleden dat we met iedereen zijn gegaan, dus ook weer een geslaagde en gezellige avond gehad.
Ook ik was al 3 weken niet wezen stappen, dus het mocht wel weer een keer. Vind je niet?


Ik wilde in november niet veel uitgeven, zodat ik alle leuke dingen in december en januari nog kan doen. Er komen nog veel leuke dingen aan in December: Sinterklaas, Kerst, Goud & Fout feest, 80’s & 90’s feest, Oud & nieuw, voetbaltoernooi etc. :)

Op stage zijn vannacht de pieten langs geweest en hebben onze hele klas overhoop gehaald ( rommel piet ). Het was echt een enorme zooi, maar de leerlingen vonden het geweldig. Vooral toen er in hen schoen ook nog snoep zat. Er zijn veel leerlingen die niet meer geloven, ook nog een paar die het wel nog geloven.
Volgende week vrijdag hebben we dan surprise in de klas. Ik moet mijn surprise nog in elkaar zetten, dit ga ik volgende week na school doen.
Dan heb ik nog 3 weken stage en dan heb ik vakantie. De woensdag voor de vakantie heb ik ook vrij en de rest van het eiland ook volgens mijn. Die donderdagavond voor de vakantie hebben we kerst op school: eten en een voorstelling/show.
Het is lekker om vakantie te hebben, maar na de vakantie heb ik nog maar 2,5 week stage, wat dus betekend dat ik al mijn lieve kindjes in de klas moet gaan missen Daar zie ik best tegenop. Maarja….dat wist ik van tevoren natuurlijk.
Ik heb deze week ook de naschoolse opvang overgenomen van een ander meisje. Ook best zwaar vind ik. Ik moest 2 dagen maar 1 uurtje overnemen. En 2 dagen tot 18.00. Dan zijn het wel lange dagen, maar heb ik wel weer iets (bij)verdiend voor december.
Op stage hebben we nu ook met de hele klas een winter wonder land gemaakt ( inclusief pieten en de sint natuurlijk ). Het is echt iets moois geworden. Een ski berg met bomen, huisjes, liften, snowboard baan, mensen, schaatsbaan, kerstboom en natuurlijk sneeuw. Zo hebben we een beetje de Nederlandse kerst nagemaakt – de berg natuurlijk.

De leerlingen hebben hier natuurlijk maar les van 08.00 t/m 13.00, maar ik zal even in het kort vertellen wat we elke dag zo ongeveer! doen.
Maandag: Lezen, taal, rekenen, spelling, gym, buiten spelen, begrijpend lezen.
Dinsdag: Lezen, taal, rekenen, spelling, buiten spelen….
Woensdag: Papiaments les, taal, rekenen, spelling, buiten spelen, creatief vak.
Donderdag: Lezen, gym, taal, rekenen, Engels, buiten spelen, topondernemers.
Vrijdag: Lezen, rekenen, taal, spelling, buiten spelen, Carrousel ( dan gaan de leerlingen naar andere klassen om daar te koken/knutselen/dansen ), weeksluiting ( 1 groep verzint een toneelstuk ) of we doen iets anders leuke: film, knutselen, samen spelen.
Ze mogen ook elke dag het laatste half uurtje kiezen: elke kind kiest iets van het bord: computeren, lego, memory, zandtafel etc etc. De planning kan nog wel eens wijzigen.

What else….
Niet echt veel nieuws. Vanavond gaan we een borreltje doen bij de Tijd. Morgenavond weet ik nog niet. Alain Clark komt bij Mambo, maar daar vind ik niet zoveel aan. Zaterdag ook nog geen idee. We hopen op tenminste 1 dag lekker weer, zodat we weer eens kunnen zwemmen.
Gisteren hebben we ook boodschappen gedaan, dat was echt nodig. Had bijna niks meer in huis. Heb dus gisteravond spaghetti gekookt ( met gehakt voor het eerst ) en daar heb ik nog best veel van over, dus kan ik vanavond nog een keer van eten. Morgen eet ik Mac Donalds, haha. Na zo’n lange dag werken heb ik geen zin meer om te koken….

Ik wil iedereen bedanken voor de leuke reacties, kaartjes en mailtjes! Ik probeer iedereen te antwoorden, maar helaas vergeet ik dit hier wel eens…
Ik heb in ieder geval alle kaartjes op de deur gehangen, zodat het een beetje gezellig wordt hier.
Wendy, heel veel succes met de laatste loodjes!
Papa, een fijne verjaardag overmorgen. Helma natuurlijk ook!

De tijd vliegt: tot over 64 dagen!
Dikke kus X Aniek

  • 26 November 2010 - 08:44

    Papa:

    Bedankt, Aniek. Wat een feesteiland. Zou ik zo naar toe willen.
    En... had je eergisteren toen je op skype was, ook al niet het plan om hamburgers te gaan bakken. Wel iets meer variatie in je menu's brengen.
    groetjes.

  • 26 November 2010 - 10:57

    Marieke:

    Hee Aniek,
    gefeliciteerd met je Tante en je Vader, ik denk dat we er morgen maar eens een borrel op gaan drinken!
    Na dat avontuur van Miami zul je wel behoefte hebben aan iets saais, nou ja saai... Hier vries het maar de zon schijnt wel, och kleinigheidje hou je toch.
    geniet ze op dat" feesteiland."
    gr's

  • 26 November 2010 - 17:38

    Anita:

    Hoi Aniek, klinkt weer leuk allemaal, behalve het weer dan. Hier in Nederland is de eerste sneeuw al gevallen. (niet in Wijchen).
    Fijne Sinterklaas
    X Anita

  • 27 November 2010 - 09:44

    Piet P.:

    Ferduldigens...efter moandi komme sinne.
    Oant moam
    XX

  • 28 November 2010 - 17:28

    Wendy:

    Dank je wel, lieve schat!!!!
    het is hier nog steeds rustig. Van mij mag die kleine wel komen.
    Leuk om weer iets nieuws van je te lezen.
    Hele dikke kus
    mis je
    xxxxx

  • 05 December 2010 - 15:21

    Renate:

    He Aniek,
    mijn zus vroeg of ik je even een berichtje wilde sturen. Er is een kleine Fleuren geboren. Op 4 dec om 23.43 uur is LUUK geboren. Alles gaat goed met Wen en met de kleine. Met Mark ook hoor !!
    Groetjes Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aniek

Actief sinds 16 Mei 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 25887

Voorgaande reizen:

20 November 2018 - 01 Juli 2019

Aussie

03 Oktober 2015 - 27 November 2015

Vrijwilligerswerk Suriname

27 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: