Live goes on - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu Live goes on - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu

Live goes on

Door: anieksengers

Blijf op de hoogte en volg Aniek

18 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi,

Hier weer een verslagje. Het moest er weer eens van komen!

Ik weet niet waar ik ben gebleven, dus ik begin maar bij vorige week maandag. Na een heerlijke week vakantie was het weer tijd om naar stage te gaan. Ik vond het niet erg om weer te beginnen, wat een goed teken is. Mijn stagebegeleidster en ik zijn er nu ook over eens dat maandag wel mijn dag is en donderdag een mindere dag. Gelukkig heeft zij het net andersom en staat er dus altijd iemand die vrolijk is in de klas, haha!

Dinsdagavond gingen we naar de film op Mambo.De film was Wedding Crashers ( ofzoiets ). Hij was wel leuk, tenminste dat denk ik, want ik lag na 30 minuten alweer te slapen. Woendagavond heb ik niks gedaan, Anne is nog gaan stappen met Ashanti.
Donderdagavond zoals gewoonlijk naar de Tijd en hierna nog naar Bermuda geweest. Daar hebben ze nu een aprés-ski avond. Sinds kort, dus de Tijd heeft nu concurrentie. Maar we blijven denk ik wel de happy hour bij de Tijd "pakken" en als we nog zin hebben, door naar Bermuda. Het is maar 10 minuten lopen, dus dat valt mee. Vrijdag hadden we kaartjes gekocht voor een poolparty ( Anne moest helaas werken ). Er was muziek, een zwembad en drank ( ook fris ) dus was wil je nog meer. Helaas viel het een beetje in het water ( enorm knap bedacht, Aniek ). Ik vond het persoonlijk niet zo leuk.
Zaterdag zijn ik en Ashanti naar het strand geweest en zondag eigenlijk ook. Het is hier nu weer best lekker weer. Warm zelfs. De meeste regen valt nu 's nachts.
Zondagavond wilden we eigenlijk Happy hour doen bij Mambo, maar hier hadden we toch geen puf meer voor.

Aankomende vrijdag komt de vriend van Anne. Dan word ik verplaatst naar de "huiskamer" en nemen zij mijn kamer in beslag. Begrijpelijk natuurlijk. :-)

Ook hebben we het kaartje voor Guus Meeuwes binnen :D hij was maar 50 gulden ( 25 euro ). Dus dat wordt volgende week donderdag errugg gezellig! Heb er wel zin in.
Ik heb vrijdag ook vrij gevraagd op stage en dat was prima.
Ik mag in totaal 2 dagen vrij vragen in deze 5 maanden. Dat is een regel van stage. En aangezien er toch niemand hier voor mij komt, kan ik ze aan hele andere nuttige dingen opmaken, haha.

Verder gaat het leven hier gewoon door zoals altijd. Ik heb nog steeds geen spijt dat ik ben gegaan en ook nog niet veel last van heimwee gehad. Een leuke stage speelt natuurlijk ook mee.

Onze beesten zijn ook weg. Geen last meer van gehad. Gelukkig! De muggen blijven wel gezellig op bezoek komen, maar ik heb het idee dat het toch minder wordt.

We eten ook nog steeds enorm lekker en variërend: spinazie, spaghetti, soep, worstjes, hamburgers en kaassoufflé's. En 1 x in de week gaan we sowieso uit eten.
Als ontbijt is er nog meer variatie: crackers met slankie, salamie, eiersalade, pindakaas en/of vruchtenhagel.
Lunchen doen we niet echt aan. Alleen als we zin hebben. Of we eten een voortreffelijke zak chips :-D
Als ik thuis ben kan ik koken,wassen,afwassen als een malle ( die uitspraak heb ik hier geleerd ).

De andere studenten zijn ook nog steeds gezellig. Gezellig op de binnenplaats zitten, kletsen, drinken, stappen, kaarten, ouwehoeren, roddelen!
Ze komen ook uit vele hoeken van het land. Alhoewel het Noorden van het land wel overheerst.

Ook heb ik al 2 opdrachten voor stage gemaakt. En wil deze week wel voor de andere vakken aan de slag gaan. Dan word ik misschien ook nog wat slimmer.

Nou verder niet echt veel nieuws.
Foto's kunnen nu weer lang duren i.v.m. trage verbinding.
Natuurlijk mis ik jullie af en toe ;-)

Maar het is nog maar 103 dagen...ik begon ben 156 ofzo. Valt mee he!

Tot snel,
XXX

  • 18 Oktober 2010 - 19:56

    Mam:

    Hoi "malle", kun je de recepten van deze voortreffelijke gerechten even mailen!
    XXX

  • 18 Oktober 2010 - 21:30

    Hanny:

    Toch leuk dat je nog regelmatig bezoekt hebt!
    Enne...... jij bent toch al slim genoeg van jezelf?

    X Hanny.

  • 19 Oktober 2010 - 06:18

    Ria En Chris:

    Nou Aniek, heel veel plezier bij Guus!
    Liefs, Ria en Chris

  • 19 Oktober 2010 - 11:03

    Lara:

    Klinkt weer goed en gezellig Aniek! Heel veel plezier nog, kus kus

  • 19 Oktober 2010 - 13:36

    Hans En Manuela:

    hoi aniek

    Niet naar de gulp van guus wijzen.. ( mocht deze open staan.) dat deed ik wel tijdens een optreden van hem.. Ik stond vooraan en ik maar wijzen..Guus zag dat wel maar dacht waarschijnlijk achtelijke fan...)en negeerde mij tijdens het zingen.( wat begrijpelijk is( Toen guus klaar was met zingen. Vroeg hij aan mij of ik soms een handtekening wilde, ik zei nee dank je feestelijk, maar ik probeer wel al tien minuten, met gebaren te vertellen dat je gulp open staat.
    Je snapt wel dat we enorm gelachen hebben.

    doe guus de groeten en heel veel plezier. XX

  • 19 Oktober 2010 - 19:30

    Anne Akkermans:

    Aniekske! Leuk dat jij naar Guus MeeuwEs gaat, maar dan zien we elkaar helaas niet die avond, ha-ha (Ik weet t, enorm flauw)
    Nog een keer bedankt dat ik gebruik mag maken van je grote kamer! M is natuurlijk ook welkom in onze o zo gezellige huiskamer!
    Kun jij een weekje mee dansen met nummers uit Miles!

    LIEFS! xxx

  • 20 Oktober 2010 - 06:50

    Robin:

    Maatje!!

    Mis you!!
    Ziet er allemaal heel erg goed uit!
    Ik ben nog steeds op internet aan het kijken voor een mooi goedkoop reisje richting u! Maar, ik ben gestopt met werken en.... zit beetje in een crisis... en het is nou niet heul goedkoop om even op en neer te gaan!

    Nog veel plezier daar mop!

    Koes koes

  • 20 Oktober 2010 - 09:56

    Anita:

    après-ski?? ik dacht dat het daar lekker warm was!
    De groeten aan Guus.
    liefs Anita

  • 20 Oktober 2010 - 11:43

    Ellen Sengers:

    Hey Aniek

    Als ik het zo lees vermaak jij je prima daar!
    Eerlijk gezegd....wie zou er deze tijd van het jaar ook in Nederland willen zijn....regen, wind.....er wordt zelfs hagel verwacht.
    Dan toch liever een poolparty!!!
    Nog maar 103 dagen......pff wat gaat de tijd snel!!
    Veel plezier nog en ik kijk nu alweer uit naar je nieuwe verslagje!

    Groetjes aan Guus M.

    Ellen xx

  • 22 Oktober 2010 - 08:06

    Anne:

    Hii lieverd!

    Fijn om te horen dat alles nog steeds goed gaat!
    Hahah 103 dage 'nog maar', hier gaat de tijd niet zo snel;).
    Fijne week en veel plezier bij Guus :D

    Love you!x

  • 23 Oktober 2010 - 12:31

    Yvonne S.:

    Hé leuk weer wat te lezen. Ik was even achter.....had er een gemist?? Maar net ook je mail gelezen, dus weer helemaal bij. Je amuseert dus lekker daar, leuk dat Guus effe langskomt (is die hier ook even weg!) Kaartje is wel stukken goedkoper dan hier! Veel plezier.
    Gr. Yvonne

  • 24 Oktober 2010 - 18:17

    Marieke:

    Hee Aniek, volgens mij blijf jij straks nog langer daar, als ik dat allemaal zo lees!
    geniet van Guus Meeuwis en..het weer.

    groetjes Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aniek

Actief sinds 16 Mei 2010
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 25893

Voorgaande reizen:

20 November 2018 - 01 Juli 2019

Aussie

03 Oktober 2015 - 27 November 2015

Vrijwilligerswerk Suriname

27 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: