Eerste maand alweer voorbij... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu Eerste maand alweer voorbij... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu

Eerste maand alweer voorbij...

Door: anieksengers

Blijf op de hoogte en volg Aniek

24 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi,

Vandaag is het alweer 4 weken geleden dat ik aan mijn reis begonnen ben. Wat gaat het toch snel als je het zo bekijkt.

Het weer is hier stukken minder geworden. Terwijl we de eerste week nat werden van de zon, is het nu van de regen. Het is nog wel 30 graden, maar de regen maakt het niet echt gezelliger.
Helaas hebben wij altijd als het regent geen stroom meer, dus dat hebben wij nu al 10 keer niet gehad deze week. En aangezien wij afgelopen dinsdag boodschappen hadden gedaan voor best veel geld, heb ik toch maar even de huisbaas een mailtje gestuurd. Want de koelkast ontdooit hier snel. Gelukkig is er vandaag iemand langs geweest om naar onze stroom te kijken. Hij doet het ( tot nu toe ) weer! Bon bon!

Vorige week vrijdag was de Goud en Fout party, dat was echt super leuk. De mensen zagen er ook allemaal leuk uit. Mannen in vrouwenkleding, spongebobs, pruiken, ga zo maar door.
Zaterdag was het weer heerlijk weer en zijn we een keer naar een ander strand geweest. Lekker weer wat bijgekleurd. 's avonds naar Bermuda geweest, we gingen wel pas om half 1, want ik had even op Anne gewacht ( die moest werken ). Terwijl de rest al naar huis was, zijn Anne en ik nog gebleven tot de lampen weer aangingen. Het was erg gezellig!
Zondag hebben we niet veel gedaan. uitgeslapen, aan school gewerkt en "gehangen" op de binnenplaats.

Oja vorige week vrijdag was ik ook nog met stage weg geweest, omdat het Siman di Kultura was ( week van de cultuur ). We gingen eerst naar een landhuis, hierna naar een bekende kunstenaar, toen naar de herdenkingsplaats van Tula ( dat is een man die veel slaven heeft bevrijd ) en uiteindelijk hadden we een fotoshoot in klederdracht van Curacao. Ik heb deze natuurlijk besteld op school. Het was een leuke dag.

Woensdag gingen Anne ( andere Anne ), mijn stagebegeleidster en ik naar een lokale (dans) avond. Mijn stagebegeleidster komt hier wel vaker en wilde het mij een keer laten zien. Wij zijn nu ook fan, want het was inderdaad erg leuk. We hebben veel gedanst met lokale mannen. Ik heb hier en daar een teen geraakt, maar over het algemeen heb ik het volgens mijn best goed gedaan. We zitten er nu ook over te denken om op les te gaan. Dan kunnen we over 3 maaanden nog een keer terug gaan en dan stelen we de show ( ahum...)

Donderdagavond zijn we met een groepje naar de premiere geweest van Wallstreet de film. Ashanti kon via haar werk gratis kaartjes krijgen en wij mochten toen mee. Het was wel een leuke film, maar zou er niet nog een keer heen willen. Alle films zijn hier zonder ondertiteling, maar dat is niet verkeerd voor mijn Engels.

Vandaag, vrijdag, gaan we naar Erick E ( een dj ). Ik ken 'm verder ook niet goed, maar het is wel gezellig. Als het morgen slecht weer wordt, gaan we ook even shoppen ( al een maand niet gedaan, haha ). En de rest van het weekend is nog niet bekend.

Herman de muis hebben wij al de hele week niet meer gesignaleerd. We hopen (sorry Herman) dat hij ons muizengif lekker vond.
Helaas zien we al wel de hele week andere familieleden van Herman langs rennen, dus doen we snel de deur dicht.

uhm.....what else....Volgende week nog 1 weekje en dan hebben we 1 weekje vakantie. We zitten vanaf woensdag in dat huis, dus dat is wel lekker. Ik ga waarschijnlijk in de vakantie ook nog 3 ochtenden werken op stage, dan hebben ze een soort vakantieweek met allerlei leuke dingen om te doen.
We'll see.

Thanx voor jullie leuke/lieve reacties!!
En ik kan nu zeggen, tot over 4 maanden!

Liefs,
X Aniek

  • 24 September 2010 - 21:25

    Mam:

    Regen, ha, ha, regen!!!
    Ennn, ja ik kan me voorstellen dat je aan vakantie toe bent!
    groeten aan Erick E. Is dit familie van Herman?
    XX

  • 25 September 2010 - 15:29

    Yvonne S.:

    Nou nou, hoor(lees)ik hier en daar al wat papiamento??!! Héél goed! De verhalen klinken nog steeds om een beetje jaloers op te worden en leuk om te lezen!! Zo'n danslesje lijkt me ook wel wat, goed voor de heupen!!
    En bijna "vakantie"? Effe genieten van alle comfort en dan weer terug naar de Hermannen.
    Groetjes

  • 25 September 2010 - 20:18

    Anne Akkermans:

    Bon dia! Klinkt alsof je het erg naar je zin hebt met die Anne :-)
    Ik zeg tot vanavond na het werken, gaan we Bermuda onveilig maken, of gewoon chillen hier!

    Ayo!

  • 25 September 2010 - 20:21

    Anne Akkermans:

    Owja, en voor de oplettende onder ons: Een koelkast kan niet ontdooien Aniek! Dat was ons vriesvak, hihi;-)

    Geen probleem toch eten we gewoon wat hamburgers meer!

  • 26 September 2010 - 18:47

    Hanny:

    Hoi, ik heb weer genoten van je verhaal. Volgens mij heb je het heerlijk naar je zin daar. Leuk hoor. Enne...........niet te bruin hoor!
    Liefs X

  • 27 September 2010 - 08:17

    Anne:

    Hooi mop!

    Klinkt goed allemaal.
    Alleen jammer dat het weer iets minder is geworden, zal wel goed komen toch?! w8 ik stuur je wel even een mailtje is makkelijker ;)

    xx

  • 27 September 2010 - 13:26

    Pap:

    Hoi Aniek,
    ben blij dat het zo lekker loopt. Hoor en zie ik ook al via skype. De donkere maanden gaan er nu aan komen, maar daar ben je mooi van af voorlopig. Gisteren op de familieavond bij Ria kwamen je stukjes ook nog ter sprake. Ze vinden dat je wel erg veel leuke dingen doet, maar dat is jaloezie natuurlijk.

  • 27 September 2010 - 18:33

    Anita:

    Ja inderdaad, jaloezie. Zeker na zo'n plensdag als vandaag. Bij jullie is het dan tenminste nog lekker warm.
    Heel fijne vakantie in jullie villa.
    liefs Anita

  • 29 September 2010 - 21:27

    Lara:

    Fijn om te horen dat je het zo goed hebt en ik vond het leuk je even op msn te spreken. Geniet er lekker van wijffie!

    ps. Erick E ken je toch wel, sjongejonge.. Aniek toch. Had van jou wel wat meer verwacht partyanimal, haha! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aniek

Actief sinds 16 Mei 2010
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 25892

Voorgaande reizen:

20 November 2018 - 01 Juli 2019

Aussie

03 Oktober 2015 - 27 November 2015

Vrijwilligerswerk Suriname

27 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: