Week 3 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: anieksengers

Blijf op de hoogte en volg Aniek

16 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi,

Hier weer even een verslagje, er is veel vraag naar. Ik moet maar eens een baan gaan zoeken als schrijVster.

Laat ik een beginnen bij vorige week donderdag(avond). We hadden van Wereldstage een bandje gekregen voor een half uurtje gratis drinken op 9 september bij Cafe de Tijd. Hier wilden wij natuurlijk wel gebruik van gaan maken. Het werd een erg gezellige avond. De volgende dag moest ik weer stage lopen, dus heb het niet te laat gemaakt.
Vrijdagavond heb ik niets gedaan, erg moe!
Zaterdag hadden we van 13.00 tot 21.00 een strandfeest van Wereldstage. We hebben lekker in de zon gelegen, gezwommen, gegeten van de BBQ en gedanst. Om 21.00 moesten wij weer verzamelen bij de bus en reden we terug naar huis. De reis terug duurde best lang ( 30min ), waardoor iedereen een beetje "inkakte".
Een paar mensen hadden hierna geen zin meer om iets te doen, ik en nog een paar zijn toch nog gaan stappen. We waren rond 03.00 thuis.

Zondag heb ik lekker uitgeslapen en aan school gewerkt ( goed hé ). En ook nog op de binnenplaats in de zon gelegen. 's avonds uit eten geweest en zo was de zondag ook weer om. Wat gaat het toch snel!

Maandag t/m vandaag stage gehad en 's avonds op de binnenplaats gezeten. Niet erg veel gedaan dus, maar wel weer geld bespaard. :-)
Vanavond gaan we wel weer naar 't studentencafe. Daar is het altijd wel gezellig. Wat we verder in het weekend gaan doen is nog onbekend. Waarschijnlijk zoals altijd: strand en stappen.

Vrijdag ga ik met groep 8 van stage een dagje naar culturele bezienswaardigheden. Ik ben benieuwd, het is wel leuk om een keer wat anders te zien.
Maandag hebben de leerlingen een studiedag op school, maar de leraressen zijn er wel gewoon en ik kan school dan helpen met een aantal dingen. Hierna kan ik dan rustig daar aan stageopdrachten werken.

Oja, we hebben weer een nieuwe vriend in huis: een muis. Hij/zij
( Herman ) zit in onze keuken en we kunnen Herman nergens meer vinden. Hij heeft al overal gepoept en geplast....gadver! We ruimen elke dag onze prullenbak op, poetsen de aanrecht en wassen alles af wat we hebben gebruikt. we hebben hem nu al een paar keer zien lopen. We worden er echt simpel van, want krijgen hem niet te pakken. We hebben ook al de hulptroepen ingeschakeld, maar ook de mannen lukt het niet. Dus dan maar alles verhuizen naar andere kastjes en hopen darthij daar niet komt. Het is echt ontzettend goor, ook gif heeft nog niet geholpen.
Achja, het hoort erbij zeggen we maar...

We hebben deze week al best wat gekookt: spinazie met kaassouflé's, hamburgers met spinazie en appelmoes, een broodje ei, spaghettie bolognese...wat een maaltijden, wat een maaltijden! Vanavond gaan we voor de tomatensoep en de kaassouflé's. Jammie.
Overdag eten we hier niet zoveel. Op stage eten we allebei crackertjes en 's ochtends dikkere crackers met vruchtenhagel, pindakaas, pasta, kaas, slankie etc.
Helaas gaat het hier wel snel op en moeten we ALWEER boodschappen gaan doen.
Ook hebben we nog steeds last van stroomuitval. Elke keer als het regent, valt bij ons de stroom uit. De huisbazin kan het niet vinden...maar het is best vervelend, want laatst hadden we 's nachts geen stroom en dus ook geen ventilator. En de koelkast gaat natuurlijk meteen uit.
Achja het hoort erbij...hihi.

Ik heb verder niet zoveel te vertellen. Stage is leuk, de mensen zijn leuk, het weer is leuk. Wat wil ik nog meer. Natuurlijk af en toe wel mijn vrienden/familie even zien, maar dat kan gelukkig tegenwoordig via Skype.

Ayo!
Xxx

P.s. ik las op www.nu.nl dat het erg slecht weer wordt in Nederland in de winter. Ik zou zeggen: www.boekeenticketnaarcuracao.nl

P.s.2. De foto's lukken nog niet echt goed, heb nog geen plek gevonden waar het sneller gaat dan 1 foto per half uur...

P.s.3. Als je het leuk vind om mij iets te sturen kun je dit het beste doen naar Wereldstage, want ons adres kennen de postbodes niet echt

Wereldstage Curaçao
Scharlooweg 75
Willemstad, Curaçao

POSTCODES HEBBEN ZE HIER NIET.

P.s.4. filmpje van afgelopen zaterdag:
http://www.youtube.com/watch?v=_IwnHPUUy44&feature=player_embedded

Nu ben ik echt weg

XXXX mis jullie

  • 16 September 2010 - 20:00

    Hanny:

    Hey Aniek,

    hebben jullie toch een man in huis, Herman.
    En dat strand en stappen
    in het weekend lijkt me ook wel iets, tenslotte
    hebben wij nog vakantie.
    Nou meid, geniet er maar goed van, want voor je het weet ben je weer hier.

    Liefs van Wim en Hanny XX

  • 16 September 2010 - 20:02

    Anne Akkermans:

    Ik zou zeggen, doe de groeten aan Herman en zeg dat hij verdwijnt uit mijn kamer en NOOIT meer oogcontact met me moet zoeken, GADER de GADER wat vind ik dat beest GOOOOOOR! hi-hi.
    Ben weer even werken aan mijn verslag, ahum. Tot zoooo! Ayo!

  • 16 September 2010 - 20:09

    Mam:

    OOOOOO, wat jammer nou toch, wilde ik als verrassing komen, maar nu HERMAN er al is...!!!
    Veel plezier morgen.
    XXX

  • 16 September 2010 - 21:04

    Ria:

    Nou nou nou, wat een feest moet het zijn daar! Filmpje ziet er gezellig uit maar ik kan jou niet ontdekken helaas. Het zal toch wel een keer gaan lukken met die foto's dus wachten we daar maar op. Veel plezier en een goede week maar weer! Liefs Ria

  • 16 September 2010 - 21:06

    Yvonne Sengers:

    Ooooh....wat erg dat je daar moet zijn. Heb net even dat filmpje bekeken. Wat een ramp, zoveel zon, zo'n mooi strand, heerlijk water, lekkere BBQ, mooie jongens..... Doe Herman eruit en zoek er één van 't strand!!! Ik kruip weer onder de plaid en bibber verder!! Groetjes

  • 17 September 2010 - 06:13

    Helma En Janneke:

    Hé Aniek,
    Wij hebben je wel herkend op 't filmpje.(Helaas alleen je achterkant maar die mag er ook wezen!) 'T zag er allemaal geweldig uit.
    Geniet er maar van!

    Veel liefs van Janneke en Helma

    ps. groetjes aan Herman!

  • 17 September 2010 - 06:16

    Janneke En Helma:

    Hé Aniek,

    wij zijn de XXXXXXX vergeten!
    Hierbij dus!
    Veel liefs Janneke en Helma

  • 17 September 2010 - 07:08

    Anita:

    Hoi Aniek, filmpje ziet er leuk uit. boekeenticketnaarcuracao is helemaal niet zo'n slecht idee!
    Fijne week weer.
    liefs Anita

  • 17 September 2010 - 09:47

    Anke:

    hey aniek,

    klinkt wel allemaal leuk daar.. ben stiekem best wel jaloers..!
    ik zie dat je tenminste al een man aan de haak hebt geslagen:p
    zijn de kindjes ook een beetje lief voor jou??

    veel plezier nog!

    xxx
    je kleine nichtje!

  • 17 September 2010 - 17:37

    Anne:

    Hooi lief,

    Hoe is het?!
    Klinkt goed, die herman haha :) Fijn dat alles goed gaat en dat je ook gezond eet! Filmpje ziet er leuk uit, idd een mooie rug;) Vond het leuk om je even te horen eergister! Het weer is hier idd niet echt lekker, misschien als de tickets 'iets' in de prijs dalen?!
    Ik kijk uit naar je volgende verhaaltje!
    Fijn weekend.

    Kusss

  • 17 September 2010 - 18:13

    Pap:

    He Aniek,
    vind je het niet normaal om Herman even aan je vader voor te stellen. Zie ik ook altijd op films bij een nieuwe vlam. Hou hem in dit geval maar even omhoog voor de webcam als we skypen. Had je toch die 2 muizenvallen uit de schuur mee moeten nemen i.p.v. het 8e paar schoenen. Tot skype's.

  • 27 September 2010 - 22:15

    Hans:

    op 2.35 kom je even in beeld .... gave party meid .. groetjes van hans en manuela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aniek

Actief sinds 16 Mei 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 25888

Voorgaande reizen:

20 November 2018 - 01 Juli 2019

Aussie

03 Oktober 2015 - 27 November 2015

Vrijwilligerswerk Suriname

27 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: