2e week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu 2e week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu

2e week

Door: anieksengers

Blijf op de hoogte en volg Aniek

08 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Ik dacht, zal weer eens een leuk verhaaltje schrijven.

Het heeft vandaag heel hard geregend op het eiland. De wegen rondom mijn stage waren allemaal ondergelopen. Ik was erg bang dat ik voorlopig niet meer thuis zou komen, maar na 10 minuten kwam er toch een busje aan!
Ik vond het ook niet erg dat het regende, even wat verkoeling, al is het maar 1 graden ( ahum ). Het blijft hier warm.

Zaterdag en zondag hebben we de hele dag op het strand gelegen. 's avonds zijn we wezen stappen, het was erg gezellig. Zondag niet laat gemaakt, want ik moest maandag weer om 06.00 mijn bedje uit. Ik slaap gelukkig wel al wat beter. Volgens mijn wen je er inderdaad langzaam aan!

Er is hier nu al voor de 2e keer de stroom uitgevallen in ons huisje. Zondag hebben we de hele dag geen stroom gehad, vandaag maar een paar uurtjes. Elke keer als het regent dan valt het uit. De huisbaas gaat er nog een keer naar kijken.
Ook hebben wel last van beestjes in huis. Elke keer als ik weg ben komen er een aantal even een kijkje nemen> Anne moet ze dan wegjagen ( alhoewel ze ook een man erbij roept, haha ). We hebben al bezoek gehad van een duif, een hagedis ( ofzoiets) en een krab ( ja echt waar! ). Ik moet eerlijk zijn, ik ben blij dat ik ze nog niet heb ontmoet, hihi.

Ook de schoonmaakster is vandaag langs geweest. Zij komt 1 keer in de 2 weken, erg fijn :-). Alhoewel Anne en ik de boel ook wel zelf schoonhouden. We poetsen af en toe, maar wassen ook elke dag af en wassen onze kleren met de hand!
Ik heb vandaag wel wat kleren weggebracht naar de wasserette, want daar gingen bepaalde geuren echt niet meer uit. De wasserette zit om het hoekje, op onze binnenplaats. Erg slim, want er zitten hier veel studenten.

Oja, over een aantal weken gaan Anne en ik 10 dagen "op vakantie" hier op Curacao. Zo noem ik het maar even.
Mijn stagebegeleidster kende iemand die een oppas zocht voor huis&hond. Het huis heeft een zwembad en airco, dus het feest kan niet meer stuk. We hebben in die week net een week schoolvakantie, wat erg fijn is.

uhm...vrijdag hebben we hier feest op het binnenplein ( georganiseerd door studenten hier ) en zaterdag hebben we feest van Wereldstage. Ook leuk.

Verder heb ik niet veel nieuwtjes.

Ik verlang wel heel erg naar een lekker broodje van de Bufkes, haha!
Kan iemand mij die misschien even naar mij opsturen?

Dat was het weer. Ik ga nu even een uurtje slapen ( last van mijn hoofd ) en hierna lekker eten..weten nog niet wat, dat verzinnen we elke dag op het laatste moment :-)

XXXXXXXX
Houdoe!

  • 08 September 2010 - 19:50

    Robin:

    zeg maar wat je erop wil! ik stuur het wel via de post.. ( kan wel plat aankomen! )
    Of met een postduif, maar die kan onderweg al vermoord zijn door een duivenschieter ofzo :P

    dikke smakkerd!

  • 09 September 2010 - 09:51

    Anne:

    Ik wil hem wel komen brengen en je tegelijk gezelschap houden in het huis+zwembad+airco haha:)
    Klinkt goed, geniet ervan!

    Kussss

  • 09 September 2010 - 15:29

    Marjon:

    Ha Aniek,
    Fijn dat je het zo goed naar de zin hebt maar met zo'n heerlijk weertje heb je ook niet veel te klagen.
    Zijn de kindjes veel liever dan hier en kun je ze een beetje verstaan?
    Wachten weer op je volgend verslag en groetjes van ons allemaal

  • 09 September 2010 - 17:26

    Mam:

    veel regen, geen lekkere broodjes, enge beesten,geen stroom, druk met was wegbrengen, zelf eten koken,altijd maar weer naar dat strand,elke avond filmpje,feestje, brrrrr.
    Wat doe je daar toch, kom toch naar huis!!!
    Zonnige groeten uit Wijchen.xxxx

  • 09 September 2010 - 20:05

    Thomas:

    Leuk om je eerste verhalen zo te lezen. De hagedisjes heten pega-pega, en eten muggen enzo. Het zijn je vrienden! Veel succes en plezier.

  • 09 September 2010 - 20:30

    Ineke:

    Ha lief nichtje, ik ben blij dat je je zo makkelijk aanpast aan het leven in "de West". Lekker warm hé... Geniet ervan, en van het zwembad!(wat voor hond is t eigenlijk?!) X

  • 10 September 2010 - 10:23

    Kiki:

    Haaaa Aniekie....

    Het klinkt zooo leuk allemaal....weetje hoe lekker dat broodje smaakt als je uiteindelijk weer thuis bent:P hahaha

    Lees je trouwens wel gewoon alle mail op je hotmail??

    Nou have funnn X Kiek

  • 10 September 2010 - 12:09

    Sabrina:

    Heeeeeeeeey!!
    Damn het is echt heel gek zonder jou.
    Ik kan je helaas geen bufkes broodje brengen, maar als je terug komt krijg je nog 2 loempias van me want die had je laatst voor mij gehaald haha!

    Hopelijk heb je niet meer zo veel last van stroomuitval, want dat is wel echt heel vervelend!

    Het klinkt allemaal wel echt super vet!

    Hoop dat je ons cadeautje leuk vond! jammer dat ik er niet bij kon zijn toen ze het gaven aan je :)

    Maar geniet er van!! En ik zie je over +/- 140 dagen haha.

    Liefs Sabrina,
    your lonely collega

  • 11 September 2010 - 12:01

    Yvonne Sengers:

    Hoi Aniek,
    tis wel feest feest en nog eens feest hè?! En dat je gelijk hebt!!En net als de hitte zullen ook de 'beestjes'wel wennen!!
    Gisteren hadden we graag een beetje van jullie weer gehad, ons tennisdagje uit was erg nat, jammer! Maar het was wél gezellig!

    Niet verkeerd zo'n 'oppas' weekje, wil ik ook wel doen hoor! En is de school ook leuk?
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Groeten Yvonne (en Wil)

  • 12 September 2010 - 12:09

    Marieke En Sjaak:

    Hee Aniek, leuk dit te lezen, wij zijn net terug van vakantie vandaar deze late reactie, het gaat je goed af daar zo te lezen, had ik ook niet anders verwacht! tip voor hete nachten: maak je laken vochtig dat scheelt liters zweet en het verkoelt. geniet jij daar maar lekker want hier in Wijchen is het best saai en koud!.

  • 12 September 2010 - 21:06

    Ingrid:

    Hoi Aniek,
    Klinkt allemaal goed! Foto's zien er ook heerlijk tropisch uit. Hier regende het de hele dag! Proberen te skypen maar het geluid is nog niet in orde. Geniet van je vakantieweek!
    Liefs van ons

  • 15 September 2010 - 21:05

    Hanny:

    Heeeeyyyyyyy Aniek,

    ik heb weer genoten van je verhaal, je schrijft gezellig. Wij zijn vanavond weer terug gekomen in ons koude kikkerlandje. Het scheelde maar liefst 15 graden met Spanje. Ik voelde de warmte nog op mijn huid, maar dat is hier zo over, haha.
    Geniet jij daar maar lekker van en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Liefs Hanny (en Wim natuurlijk). XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aniek

Actief sinds 16 Mei 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 25896

Voorgaande reizen:

20 November 2018 - 01 Juli 2019

Aussie

03 Oktober 2015 - 27 November 2015

Vrijwilligerswerk Suriname

27 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: