Nog maar 19 weken, haha - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu Nog maar 19 weken, haha - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aniek Sengers - WaarBenJij.nu

Nog maar 19 weken, haha

Door: anieksengers

Blijf op de hoogte en volg Aniek

03 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Was ik weer...

Ik/we kunnen helaas geen foto's plaatsen via internet, omdat het internet heeeeel erg sloom is hier.
We gaan nog even bedenken hoe we dit kunnen oplossen, misschien even bij een ander huisje proberen!

Even denken wat ik allemaal heb gedaan deze week...
Natuurlijk stage gelopen. Ik kan over het algemeen elke dag samen met een andere stagiaire naar stage toe gaan met een busje. 's middags moet ik vaker alleen terug. Dit was van de week ook zo. Voor het eerst in zo'n grote stad ( haha ) terug naar huis. De busjes werken hier niet met tijden. Ze komen en gaan wanneer ze willen. Achter de voorruit staat een lijstje met plaatsen waar ze naartoe rijden....dus je moet goed kijken.
Daar stond ik dan...langs de kant van de weg ( je hoeft niet bij een bushokje te gaan staan ) te wachten...en wachten...en wachten. Toen toeterde er opeens eentje, maar ik wilde niet omkijken, omdat toeteren hier nog wel eens vaker gebeurd. Toch was het een erg aardige buschauffeur, want hij stopt voor mij, gelukkig anders had ik daar nog een half uur gestaan in de volle zon!
Een ritje met de bus kost hier 2,10, dat is ongeveer 1,-. valt mee he!
Ik vond het in het begin best wel spannend, omdat ik ook langs allerlei middelbare scholen moet lopen die op dezelfde tijd uit zijn. Tijdens de terugreis en in het busje ben ik even de buitenstaander hier. Maar het went zeggen ze.

We hebben deze week 's avonds niet heel veel gedaan. Anne heeft een bijbaantje gevonden, dus die moesten we een keer ophhalen, we zijn een keer uit eten geweest ( voor Nafl 10,- = €5,- )en een keer naar de MacDonalds.

Donderdagochtend werd ik opgehaald door mijn stagebegeleidster om 07.00. Deze school heeft in het begin van elk jaar een kamp ( 1 nachtje ). En ik mocht mee, leuk!
Het was erg vermoeiend, maar wel super leuk. Mijn klasje bestaat uit 12 kinderen. We hebben van alles gedaan: spelen, bosspel, leven stratego etc.

Nu vrijdag was ik om 2 uur thuis en ben ik lekker gaan douchen. Nu even de mail checken en dan spaghetti koken...vanavond weten we nog niet, het zal wel stappen worden. En morgen een dagje strand.

Oja, onze kamer grenst aan een steegje, onze achterdeur kan ook niet open. We hebben van de luikjes voor de ramen... die hebben we overdag open staan, 's avonds moeten ze echt dicht. Het blijkt dat de zwervers in dit steegje met een hengel door de ramen spullen jatten. Freaky!! maarja, gelukkig zijn Anne en ik niet bang ingesteld ( ahum...)
Met de beesten valt het nog wel mee. Geen erge gezien, de muggen hebben wel de tijd van hun leven....

En ja...ik weet nu even niet zoveel meer.
Mijn nummer hier is 0059995200195. Dat is het mobiele nummer. Niet te vaak iets sturen, maar mag wel ;-)
Ik ben niet meer te bereiken op het ouder nummer.

Ayo!!!!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 04 September 2010 - 08:13

    Robin:

    Hee Muppet!

    Fijn dat het wel goed bevalt!
    Het is natuurlijk altijd even wennen, nieuw land, nieuwe mensen, nieuwe stage!
    Laat die muggen lekker joh!

    Geniet van je tijd daar! En neem voor mij een knapperd mee he!!

    Liefs

  • 04 September 2010 - 08:20

    Mam:

    Geen "erge" gezien, dan is er zeker nog geen spin in beeld geweest!!
    Leuk verhaaltje,alles is wel spannend en vol verrassingen,hoor.
    Af en toe een snikje, zei je gisteravond, maar de lach overheerst. Daarom maar snel met de "snuut" in de zon en ze zijn zo opgedroogd!
    Zal ik een doosje pieren sturen voor de hengelaars?
    Lekker naar het strand straks, wij hebben ook een paar dagen zon.
    Doei XXXX

  • 04 September 2010 - 10:16

    Jeroen:

    Heey aniek!! fijn dat je het zo naar je zin hebt, alleen wel jammer dat ze je spullen proberen te vissen! whaha, wel lekker dat het eten niet zo heel duur is! veel succes nog he aniek! xx jeroen

  • 05 September 2010 - 08:10

    Anita En Tonnie:

    Ha Aniek, het is zo leuk om hier jouw verhalen te lezen. En dan zien we op deze site steeds dat het daar 33 graden is of zo, om jaloers op te worden. Nou geniet er maar van Aniek.
    liefs Anita en Tonnie

  • 05 September 2010 - 09:47

    Wim En Hanny:

    Hoi Aniekie,

    Vanaf een heel zonnig Mallorca (ook 30 graden)heel veel groetjes van ons. Fijn dat de eerste berichten positief zijn.
    Geniet er maar van.
    Liefs van ons.

    Oh ja, onze ventilator is ook stuk...........,maar gelukkig hebben wij Airco. (grapje van Wim).

  • 05 September 2010 - 12:52

    Lara:

    Hee Aniekje,
    goed dat je het zo naar je zin hebt! Heel veel plezier daar! Liefs, Lara

  • 05 September 2010 - 17:27

    Anne:

    Hooi lief,

    Heheh weer een verhaaltje ;), jaa gadver anders kom ik wel ef langs om die creeps achter je appartementje weg te jagen! Fijn dat je nu ook af n toe op msn bent kunnen we een beetje bij praten!
    Wel fijn dat je nog geen enge beestjes ( spinnen ) hebt gezien!!
    Veel succes met je stage en veel plezier met stappen + happy hour!

    Love you xxxxxxxxxxxxx annnnnnnnnn

  • 05 September 2010 - 17:32

    Anne:

    Hahaha ik kijk nu net op de site van Anne en ik zie dat zij al een paar fotos erop heeft staan.
    Echt mooi water joh, en al een bruin koppie hihi!

  • 07 September 2010 - 19:31

    Ellen Sengers:

    Hoi Aniek

    Nu staat er nog maar 19 weken........over een paar weken vindt je het jammer dat het nog maar 15 weken zijn!!!
    Dan ben je vast helemaal gewend en denk je niet meer aan dit regenachtige kikkerlandje!!!

    Geniet maar lekker van je tijd daar!

    Groetjes Ellen x

  • 15 Januari 2011 - 13:02

    Anouk:

    Nog maar 2 te gaan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aniek

Actief sinds 16 Mei 2010
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 25891

Voorgaande reizen:

20 November 2018 - 01 Juli 2019

Aussie

03 Oktober 2015 - 27 November 2015

Vrijwilligerswerk Suriname

27 Augustus 2010 - 28 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: